מאמרים מעניינים

יצרנו מגוון רחב של מאמרים עבורך בנושא הריון, לידה, והכנה ללידה

סרטוני עיסוי פרינאום הטובים ביותר ביוטיוב

ישנם מספר דברים שאת יכולה לעשות כדי להפחית את הסיכון לקרעים במהלך הלידה. אחד מהם הוא עיסוי פרינאום. יש לא מעט סרטונים ביוטיוב המראים כיצד ניתן לבצע עיסוי פרינאום בצורה יעילה. סרטונים אלה יעזרו לך ללמוד על אזור הפרינאום, כיצד מתרחש קרע בנרתיק, כיצד להרפות את שרירי רצפת האגן, וכיצד לבצע את העיסוי בצורה נכונה ויעילה.

 מרבית הסרטונים האיכותיים בשפה האנגלית.

 

עיסוי פרינאום בשיטה חדשנית

 פרימאם מכשיר לעיסוי פרינאום (Perimom)

פרימאם מכשיר לעיסוי פרינאום הוא דרך מודרנית לעשות עיסוי פרינאום. המכשיר הוא מכשיר לעיסוי פרינאום היחיד בעולם ולא אישורים של משרדי הבריאות בארה"ב, אירופה וישראל. הוא מקל על הנשים לבצע את העיסוי לגמרי בעצמן

 

 

עיסוי פרינאום בשיטה המסורתית (אצבעות)

עיסוי פרינאום - הדגמה על ידי מיילדת

הדר לידה יועצת הנקה מלווה נשים בתהליכי הריון ולידה והכנה ללידה בצפון מסבירה כיצד לעשות את העיסוי בצורה נכונה בשיטה המסורתית.

מהו עיסוי פרינאום מאת Dexeus Mujer

סרטון בן 3 דקות זה עשוי למעשה באנימציה קלילה ומשלב מוזיקה נעימה. הכיתוב הגדול המשולב בו מלמד אותך אותך על תהליך העיסוי פרינאום בארבע שלבים. הסרט מבטיח לך שתראי תוצאות - פרינאום גמיש ואלסטי יותר - מהשבוע הראשון.

 

כיצד לעשות עיסוי פרינאום מאת סופי קירקהם

זהו סרטון מאוד אינפורמטיבי בן חמש דקות שבו סופי קירקהם מ-Calm HypnoBirthing מדגימה כיצד לעשות עיסוי פרינאום משבוע 34 ואילך. כדולה וכמאמנת, היא משתמשת בדגם של ה'נרתיק' כדי להסביר את החלקים האנטומיים השונים. היא מראה כיצד לבצע את עיסוי הפרינאום כדי להפכו למתוח ואלסטי יותר. הסרטון הוא חלק מקורס HypnoBirthing המקוון שלה המאפשר לנשים בהריון ולבני זוגן להתכונן טוב יותר ללידה.

 

 

עיסוי פרינאום ללידה קלה יותר מאת ברידג'ט טיילר

ברידג'ט טיילר היא דולה. הסרטון בן שבע הדקות ממחיש את הדולה באנימציה, בה היא מסבירה לכל האמהות שבדרך מהו הפרינאום. היא מסבירה כיצד עיסוי הפרינאום יכול להועיל ולאפשר חווית לידה חיובית יותר. היא גם מציעה לכל הנשים להכיר את הנרתיק של עצמן- היכן הוא ממוקם ומהו מטרתו.

לאחר מכן היא מסבירה את יתרונות השימוש בשמנים לביצוע עיסוי הפרינאום.

כיצד לעשות עיסוי פרינאום כדי להפחית את הסיכון לקרע או אפיזיוטומיה במהלך הלידה מאת המיילדת מארלי

המיילדת מארלי היא אחת המיילדות המפורסמות ביותר בבריטניה עם יותר מ-100,000 עוקבים באינסטגרם. היא מסבירה מדוע עיסוי פרינאום חשוב בשלבים המאוחרים של ההריון ומסבירה כיצד לעשות אותו באמצעות גזרת קרטון פשוטה.

 

 

מתיחה נרתיקית עצמית מאת ד"ר גוורי מוטה

ד"ר מוטה הוא רופא מיילד וגם יוצר של 'שיטת הלידה העדינה'. בסרטון האנימציה שלה נעשה שימוש בציורים פשוטים אך יעילים על מנת להדגים כיצד ניתן להפוך את הנרתיק לרך וגמיש. טקסט קצר ואינפורמטיבי מופיע מתחת לציורים בשחור-לבן כדי להסביר את מה שנראה על המסך.

בסרטון הזה עיסוי הפרינאום נעשה בצורה מעט שונה מהאופן שבו הוא מוסבר ומבוצע בסרטונים האחרים שהוזכרו כאן. האישה שוכבת ל צדה הימני עם ברכיים כפופות. לאחר הסבר העיסוי, הסרטון ממשיך בהצעה לבצע את העיסוי באותו אופן, אך בצד השמאלי.

קריע בנרתיק - כיצד להימנע מקרע, עיסוי פרינאום ועוד! מאת שרה לבון

בתור דולה, מדריכת לידה ואחות מוסמכת לעבודה ולידה, שרה לבון מכירה את הפחדים הרבים שיש לנשים בהריון מפני קריעת הנרתיק במהלך הלידה. בצורה אופטימית וקלילה, היא מסבירה כיצד למנוע קריעה במהלך הלידה. בסרטון זה, היא מתחילה בהסבר מדויק של מהי קריעה. לאחר מכן היא ממשיכה להסביר על עיסוי פרינאום כחלופה להכנת אזור הנרתיק ללידה.

  

סרטונים: דרך קלה ללמוד על עיסוי פרינאום

נשים הרות רבות ניסו עיסוי פרינאום וחלקן רק שמעו על כך. הסרטונים  שהוזכרו מוודאים שתדעי כיצד לבצע את העיסוי באופן נכון כדי להפחית את הסיכון לקרעים בלידה. כל סרטון מוצג בצורה קלה להבנה, ומעצים נשים בהריון להכין את עצמן טוב יותר ללידה קלה יותר ואולי אף נטולת קריעות.

נובמבר 13, 2021

פרופסור יעקב בורנשטיין מראיין את ורד דלאל, ברדיו צפון

 

תמלול (עריכות קלות)

 פרופ' בורנשטיין: נצאת איתנו ורד דלאל מיילדת מוסמכת כבר 25 שנים, מדריכת הכנה ללידה ומלווה נשים בהריון ללידה ואחרי לידה. ואתם פיתחתם מכשיר חדש שנקרא פרימאם לעיסוי הפרינאום. אנחנו הכרנו את הנושא הזה של עיסוי פרינאום ויש כל מיני מכשירים. מה מיוחד במכשיר שלכם?

ורד דלאל: המיוחד במכשיר שפתחתי הוא שזה מכשיר ידני שמעוצב ארגונומית במבנה הפיזיולוגי של האישה. הפיתוח של המוצר הגיע מתוך הניסיון המקצועי שלי שכמו שאמרת 25 שנים. זה התחיל מן השאלה מאיפה צריך לעשות עיסוי פרינאום? האתגר הגדול של הנשים זה להגיע אל המקום. אז הייחודיות של המכשיר הוא הנגישות, העיצוב שלו, המבנה הארגונומי שלו והיכולת של האישה לעשות את העיסוי בעצמה.

פרופ' בורנשטיין: כלומר עד עכשיו במכשירים שהיו, היא לא עושה בעצמה?

ורד דלאל: היא הייתה עושה בעצמה אבל נשים העדיפו או שבן הזוג שיעשה זאת עבורן או שהיו עושות עם מה עם האגודלים של עצמן. הן היו מנסות לעקוף את הבטן ואז יותר מאתגר. או לחלופין, בן הזוג או בת הזוג ומלווה כלשהוא היה עושה לאישה עם האצבע המורה.

פרופ' בורנשטיין: והמכשיר החדש יש לו איזה שהוא מבנה כזה שהיא יכולה לעקוף את המחסומים ולהגיע לפרינאום?

ורד דלאל: נכון. יש בו גם תעלה בתוך העיצוב שלו לשמן. השמן מגיע על הקצה של המכשיר ובצורה מאוד אינטואיטיבי וידידותי היא משתמשת איתו.

 פרופ' בורנשטיין: אז למעשה המכשיר מותח לאט לאט את רקמת הפרינאום ועושה אותה יותר גמישה ואז יש פחות סיכוי לפחות קרעים וחתכים בלידה, נכון?

ורד דלאל: נכון ואז בלידה יש פחות סיכויים לקרעים, או חתכים וגם לפחות כאב אחרי הלידה.

פרופ' בורנשטיין: המכשיר הזה הוכח או בכלל העיסוי של הפרינאום הוכח שזה דבר יעיל ובאמת מוריד את מספר החתכים והקרים?

ורד דלאל: המחקרים מראים שעיסוי פרינאום הורידו את השכיחות של קרעים בעיקר בלידה ראשונה ובלידה חוזרת זה הפחית הכאב הפריניאלי בשלושה של החודשים לאחר הלידה. אחד הדברים החשובים בעיסוי פרינאום זה שנשים מכירות טוב יותר את הגוף והאזור וכמו כן, שהן עושות משהו עבור עצמן.

 פרופ' בורנשטיין: מתי מתחילים עם העיסוי הזה? באיזה שבוע של הריון?

 ורד דלאל:ההמלצות להתחיל עם העיסוי הם בשבוע 34-45 ואנחנו כותבים בהנחיות שבוע 35 וכמובן שנשים שאין להן הריון בסיכון (ראו הוראות שימוש) שהם יודעות שהם יכולות לבצע אותו. מומלץ לעשות את זה פעם ביום, 5 עד 10 דקות בצורה נינוחה בתנוחה שתהיה לה טובה.

פרופ' בורנשטיין: מה קורה אחרי הלידה אצל מישהו השתמשה במכשיר הזה? אם הנרתיק הוא יותר מידיי גמיש או יותר מידי רחב? האם יכול להיות מצב כזה?

ורד דלאל: לא. המכשיר המכשיר עובד ממש באזור הפרינאום שנמצא במקום שאותו הראש של העובר פוגש. הוא לא פוגש את השרירים הארוכים. אז יש והיכולת של הגוף לרפא את עצמו היא טובה אחרי הלידה.

פרופ' בורנשטיין: כיצד ניתן להשיג את המכשיר?

ורד דלאל: את פרימאם ניתן להשיג באמצעות האתר www.perimom.co.il. אני כאשת מקצוע עונה על שאלות. אנחנו מייצרים את המוצר בארץ. השותפים שלי בארץ. חשוב לי להגיד שהמכשיר קיבל אישורי FDA, CE ואמ"ר (אישור משרד הבריאות).

פרופ' בורנשטיין: יפה אז אתם מסודרים. אני מאחל לך שהמכשיר יצליח ושהנשים יהיו מרוצות ושתהיינה להן לידות קלות.

לינק לראיון של ורד דלאל עם פרופ' בורנשטיין  

נובמבר 13, 2021

המדריך השלם לעיסוי פרינאום

לידה הוא דבר מרגש, במיוחד עבור אמהות אשר עומדות בפני לידתן הראשונה. אם את מתכננת ללדת בדרך הטבעית, חשוב שתיהי מוכנה היטב לקראת מה שעומד בפניך. עיסוי פרינאום במהלך ההריון עשוי לסייע בהפחתת כאבי לידה ואף במניעת קרעים.
אוקטובר 04, 2021

תוכנית לידה - מדוע היא נדרשת?

למה זה טוב?

המטרה העיקרית של תוכנית הלידה היא להזכיר לך כיולדת מה חשוב לך בלידה בלי להידרש להמון הסברים ומילים בזמן שאת הכי פחות מסוגלת לתת אותם. זה בדיוק המקום להידרש למלווים שאת רוצה שישהו לצדך בזמן הלידה, לתהליך הלידה שאת מבקשת לעבור ולשאיפות שלך עבור התהליך הזה; כתיבת תוכנית לידה גם מאפשרת לך לארגן את סדר העדיפויות הפרטי שלך בכל מה שקשור ללידה ולהתרכז בפרטים הכי משמעותיים עבורך בתהליך (נגיד, דעתך על אפיזיוטומיה ומדיניות אפס הפרדה – כן; פסקול לידת לווייתנים ברקע – פחות).

האם כדאי לי להכין תוכנית לידה?

תוכנית לידה מיועדת בעיקר ליולדת ופחות לצוות הרפואי. תוכנית הלידה היא אישית ומיועדת להזכיר לך איך את רוצה שהלידה שלך תתנהל.
כמה אישית? מאוד.
לא יעזור לך להשתמש תוכנית לידה מהאינטרנט או אפילו תוכנית לידה שעבדה נפלא בשביל חברה שלך. כל יולדת היא עולם ומלואו וכל לידה היא עולם ומלואו; הגוף שלכן שונה והיכולת שלכן לנהל אותו היא שונה. גם האופן בו כל יולדת עושה זאת הוא שונה, וכך גם בציפיות שלכן מהלידה או ההגדרה שלכן למינוח "חוויית לידה חיובית". את בהחלט יכולה להיעזר בתוכנית לידה של חברה או בכאלה שראית באינטרנט כדי, למשל, לסנן לעצמך את הנושאים שאמורים לעלות בה ולוודא שלא פספסת שום דבר שחשוב לך, אבל התוכנית עצמה והתוויית מהלך הלידה הרצוי לך – כולן שלך.
לצוות הרפואי, לעומת זאת, תוכנית הלידה הכתובה שלך פחות קריטית. לא בגלל שאין להם עניין במה שאת רוצה, אלא פשוט בגלל שבמהלך משמרת עמוסה במיון יולדות ובחדר לידה לא תמיד יימצאו לצוות הפניות והזמן להתעמק בתוכנית לידה כתובה. חברי הצוות הרפואי מתעניינים ברצונות שלך אבל יהיה להם קל יותר לבוא לקראתך אם תתקשרי את הרצונות הללו במילים ובמעשים בעת הלידה עצמה: לדוגמה, אם את מעוניינת בלידה טבעית, חשוב שתגידי את זה במילים האלו לצוות הרפואי המלווה את הלידה שלך, כמו גם באמצעות תנועתיות והתמודדות עם הכאבים באופן שמתאים לך.

מתי להכין תוכנית לידה?

בתחילת החודש התשיעי לאחר קורס הכנה ללידה שהבהיר לך את התהליך וגם את הציפיות שלך ממנו. כשאת כבר רואה את סוף ההיריון ולקראת הלידה אבל לא סמוך מדי אליה; את רוצה לכתוב את תוכנית הלידה שלך בראש פנוי מדאגות וגורמים מסיחים, ואלה לא יעמדו לרשותך עם תחילת הלידה. בסופו של דבר, יהיה לך לא מעט לעשות לפני הלידה עצמה: הכנת הבית, התיק, וגם עיסוי פרינאום בשבועות שקדמו ללידה.

תוכנית הלידה כמפת דרכים

מה צריך להופיע בתוכנית הלידה? כל מה שחשוב לך:
  • מהלך הלידה המצופה
  • מי הם המלווים שיצטרפו אלייך ללידה ומתי
  • הטיפול בתינוק מיד לאחר הלידה
  • מיהם המלווים
  • אופן הטיפול ביילוד, חיסונים, אפס הפרדה וכו'
רשמי רק מה שחשוב. זה לא המקום להאריך במילים - דמייני ראשי פרקים בפתק תזכורת לנושא חשוב עבורך, מעין מפת דרכים המובילה ללידה.
אז מה עושים עם מפת הדרכים הזו בלידה עצמה? קצת כמו מה שעושים עם מפת דרכים כזו בעבודה. לא משנה במה את עובדת, בשלב כלשהו בעבודה בטח נדרשת להכין מפת דרכים לתוכנית יעדים כלשהי, וכנראה שיותר מפעם אחת. ובדיוק כמו בעבודה, גם פה מדובר יותר בדרך כללית ליעד מאשר בצעדים המדויקים שיובילו אותך אליו, ובדיוק מאותן סיבות: כי יש המון גורמים שרלוונטיים לאיך תלדי, חלקם לא ידועים, ורבים מהם לא תלויים בך. הדבר היחידי – והחשוב ביותר – שתלוי בך בהקשר הזה הוא מה לעשות בכל שלב של הלידה, גם אם היא לא מתקדמת באופן שתכננת.
גם אם בסופו של דבר הלידה התקדמה אחרת משתכננת, חשוב שלא תרגישי שלא עמדת בציפיות של עצמך או שחלילה, כשלת. כן, גם אם שום דבר ממה שכתבת בתוכנית הלידה לא יצא אל הפועל. לידה היא תהליך דינמי וחשוב לשמור על ראש פתוח לא רק במהלכה אלא עוד הרבה קודם, כשאת מכינה את תוכנית הלידה שלך. אם הכול הולך כמתוכנן – מה טוב. ואם לא – גם כן טוב. המטרה היא לצאת מחדר לידה עם תינוק בריא לאימא בריאה ואם אפשר, אחרי חוויית לידה חיובית.
זה נחמד כשהכול קורה בדיוק כמו שתכננת אבל שום דבר לא קורה בדיוק כמו שמתכננים. זו הכנה מצוינת ללידה וגם לגידול ילדים. אבל אין שום סיבה שלא תהיה לך חוויית לידה נהדרת גם אם ללידה שלך לא יהיה שום קשר לתוכנית הלידה שהכנת.
ספטמבר 30, 2021
קורס הכנה ללידה

קורס הכנה ללידה - האם זה בשבילי?

בניגוד למה שמקובל לחשוב לעתים קרובות, מטרתו של קורס הכנה ללידה אינו לצייד אותך בצרור עצות 'עשי' ו'אל תעשי' אלא לספק לך מידע רלוונטי והבנה של התהליכים שהגוף עובר בשעת לידה.
ספטמבר 26, 2021