ישנם מספר דברים שאת יכולה לעשות כדי להפחית את הסיכון לקרעים במהלך הלידה. אחד מהם הוא עיסוי פרינאום. יש לא מעט סרטונים ביוטיוב המראים כיצד ניתן לבצע עיסוי פרינאום בצורה יעילה. סרטונים אלה יעזרו לך ללמוד על אזור הפרינאום, כיצד מתרחש קרע בנרתיק, כיצד להרפות את שרירי רצפת האגן, וכיצד לבצע את העיסוי בצורה נכונה ויעילה.

 מרבית הסרטונים האיכותיים בשפה האנגלית.

 

עיסוי פרינאום בשיטה חדשנית

 פרימאם מכשיר לעיסוי פרינאום (Perimom)

פרימאם מכשיר לעיסוי פרינאום הוא דרך מודרנית לעשות עיסוי פרינאום. המכשיר הוא מכשיר לעיסוי פרינאום היחיד בעולם ולא אישורים של משרדי הבריאות בארה"ב, אירופה וישראל. הוא מקל על הנשים לבצע את העיסוי לגמרי בעצמן

 

 

עיסוי פרינאום בשיטה המסורתית (אצבעות)

עיסוי פרינאום - הדגמה על ידי מיילדת

הדר לידה יועצת הנקה מלווה נשים בתהליכי הריון ולידה והכנה ללידה בצפון מסבירה כיצד לעשות את העיסוי בצורה נכונה בשיטה המסורתית.

מהו עיסוי פרינאום מאת Dexeus Mujer

סרטון בן 3 דקות זה עשוי למעשה באנימציה קלילה ומשלב מוזיקה נעימה. הכיתוב הגדול המשולב בו מלמד אותך אותך על תהליך העיסוי פרינאום בארבע שלבים. הסרט מבטיח לך שתראי תוצאות - פרינאום גמיש ואלסטי יותר - מהשבוע הראשון.

 

כיצד לעשות עיסוי פרינאום מאת סופי קירקהם

זהו סרטון מאוד אינפורמטיבי בן חמש דקות שבו סופי קירקהם מ-Calm HypnoBirthing מדגימה כיצד לעשות עיסוי פרינאום משבוע 34 ואילך. כדולה וכמאמנת, היא משתמשת בדגם של ה'נרתיק' כדי להסביר את החלקים האנטומיים השונים. היא מראה כיצד לבצע את עיסוי הפרינאום כדי להפכו למתוח ואלסטי יותר. הסרטון הוא חלק מקורס HypnoBirthing המקוון שלה המאפשר לנשים בהריון ולבני זוגן להתכונן טוב יותר ללידה.

 

 

עיסוי פרינאום ללידה קלה יותר מאת ברידג'ט טיילר

ברידג'ט טיילר היא דולה. הסרטון בן שבע הדקות ממחיש את הדולה באנימציה, בה היא מסבירה לכל האמהות שבדרך מהו הפרינאום. היא מסבירה כיצד עיסוי הפרינאום יכול להועיל ולאפשר חווית לידה חיובית יותר. היא גם מציעה לכל הנשים להכיר את הנרתיק של עצמן- היכן הוא ממוקם ומהו מטרתו.

לאחר מכן היא מסבירה את יתרונות השימוש בשמנים לביצוע עיסוי הפרינאום.

כיצד לעשות עיסוי פרינאום כדי להפחית את הסיכון לקרע או אפיזיוטומיה במהלך הלידה מאת המיילדת מארלי

המיילדת מארלי היא אחת המיילדות המפורסמות ביותר בבריטניה עם יותר מ-100,000 עוקבים באינסטגרם. היא מסבירה מדוע עיסוי פרינאום חשוב בשלבים המאוחרים של ההריון ומסבירה כיצד לעשות אותו באמצעות גזרת קרטון פשוטה.

 

 

מתיחה נרתיקית עצמית מאת ד"ר גוורי מוטה

ד"ר מוטה הוא רופא מיילד וגם יוצר של 'שיטת הלידה העדינה'. בסרטון האנימציה שלה נעשה שימוש בציורים פשוטים אך יעילים על מנת להדגים כיצד ניתן להפוך את הנרתיק לרך וגמיש. טקסט קצר ואינפורמטיבי מופיע מתחת לציורים בשחור-לבן כדי להסביר את מה שנראה על המסך.

בסרטון הזה עיסוי הפרינאום נעשה בצורה מעט שונה מהאופן שבו הוא מוסבר ומבוצע בסרטונים האחרים שהוזכרו כאן. האישה שוכבת ל צדה הימני עם ברכיים כפופות. לאחר הסבר העיסוי, הסרטון ממשיך בהצעה לבצע את העיסוי באותו אופן, אך בצד השמאלי.

קריע בנרתיק - כיצד להימנע מקרע, עיסוי פרינאום ועוד! מאת שרה לבון

בתור דולה, מדריכת לידה ואחות מוסמכת לעבודה ולידה, שרה לבון מכירה את הפחדים הרבים שיש לנשים בהריון מפני קריעת הנרתיק במהלך הלידה. בצורה אופטימית וקלילה, היא מסבירה כיצד למנוע קריעה במהלך הלידה. בסרטון זה, היא מתחילה בהסבר מדויק של מהי קריעה. לאחר מכן היא ממשיכה להסביר על עיסוי פרינאום כחלופה להכנת אזור הנרתיק ללידה.

  

סרטונים: דרך קלה ללמוד על עיסוי פרינאום

נשים הרות רבות ניסו עיסוי פרינאום וחלקן רק שמעו על כך. הסרטונים  שהוזכרו מוודאים שתדעי כיצד לבצע את העיסוי באופן נכון כדי להפחית את הסיכון לקרעים בלידה. כל סרטון מוצג בצורה קלה להבנה, ומעצים נשים בהריון להכין את עצמן טוב יותר ללידה קלה יותר ואולי אף נטולת קריעות.

נובמבר 13, 2021